Algemene voorwaarden

1. Aankopen

Bij het plaatsen van een bestelling wordt een overeenkomst voor die aankoop alleen gesloten wanneer Hambedo de bestelling bevestigt met een bevestiging van een e-mailorder. De orderbevestiging wordt automatisch gegenereerd door de Hambedo-database zonder handmatige controle. In het geval van een fout zoals (maar niet beperkt tot) prijs, levertijd, enz.,
het recht behouden om dit achteraf te corrigeren.

U moet ten minste 18 jaar oud zijn om een goedgekeurde bestelling op onze site te plaatsen.

Hambedo behoudt zich het recht voor om eventuele drukfouten te corrigeren. Alle beeldinformatie moet worden gezien als voorbeeldillustraties; producten zijn niet gegarandeerd dezelfde exacte uitstraling en conditie als het voorbeeld afbeelding.

2. Prijs

Alle prijzen zijn inclusief BTW bij 25%. Wanneer een order wordt bevestigd, kunnen de prijzen alleen worden gewijzigd onder omstandigheden buiten de controle van Hambedo, zoals (maar niet beperkt tot) belangrijke veranderingen in grondstoffenprijzen, valutawijzigingen of btw-wijzigingen.

3. Leveringen — Levertijd

Levering is gratis voor bestellingen groter dan 199 SEK. Voor andere bestellingen is de levering 49 SEK.

Leveringen worden verzonden via DHL of post. Levertijd is meestal 2-5 werkdagen.

Transportrisico:
Wij nemen de verantwoordelijkheid voor de risico's voor de zending tijdens het transport, d.w.z. het risico dat de goederen beschadigd raken of verloren gaan tijdens het transport van ons magazijn naar de leveringslocatie. U neemt het risico voor eventuele retourzendingen naar ons.

Onopgeloste oders:
Als u geen aanspraak op uw pakket, behouden wij zich het recht voor om een vergoeding van maximaal 200 SEK in rekening te brengen voor onze verzendkosten.

4. Betalingsopties

Hambedo rapporteert alle prijzen inclusief BTW. Er zijn verzendkosten van toepassing. Er worden geen andere belastingen of kosten toegevoegd bij het plaatsen van een bestelling.

Alle betalingen en terugbetalingen worden gedaan via onze betalingsprovider Klarna.

Terugbetalingen worden gedaan binnen 14 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van uw retourverzoek.

Alle valse of frauduleuze bestellingen zullen worden gemeld aan de politie; we zullen alle essentiële informatie verstrekken, zoals IP-nummers en andere relevante details.

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden wij u de volgende betaalmethoden aan. De betaling moet worden gedaan aan Klarna.

  • Betalen in [14] dagen: De betalingstermijn is 14 dagen na verzending van de goederen of tickets/ beschikbaarheidsdatum van de dienst. De volledige algemene voorwaarden voor de markten waar deze betaalmethode beschikbaar is, vindt u hier:  Verenigd Koninkrijk Duitsland Zweden Noorwegen Denemarken Finland Oostenrijk Zwitserland en de  Nederland .
  • Financiering: Met de financieringsdienst van Klarna u uw aankoop in flexibele of vaste maandelijkse termijnen betalen volgens de voorwaarden vermeld in de kassa. De betaling op afbetaling is verschuldigd aan het einde van elke maand na indiening van een afzonderlijke maandelijkse factuur door Klarna. Meer informatie over Slice It inclusief algemene voorwaarden en Standaard Europese consumentenkredietinformatie vindt u hier voor de markten waar deze betaalmethode beschikbaar is:  Oostenrijk , de  Verenigd Koninkrijk Duitsland Zweden Noorwegen Denemarken en  Finland .
  • Directe overschrijving: Beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk, België, Italië, Spanje, Polen en Nederland. Uw account wordt direct na plaatsing van uw bestelling afgeschreven.
  • Automatische incasso: Uw account wordt afgeschreven na verzending van de goederen of tickets/ beschikbaarheidsdatum van de service of in het geval van een abonnement in overeenstemming met de gecommuniceerde tijdlijnen. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht van de datum(en).
  • Kaartbetalingen: Beschikbaar in Zweden, Duitsland en Oostenrijk. Het bedrag wordt op uw kaart gereserveerd en wordt afgeschreven na verzending van de goederen of tickets/beschikbaarheidsdatum van de service. In het geval van een abonnement wordt het bedrag afgeschreven in overeenstemming met de gecommuniceerde tijdlijnen.

    De betaalmethoden Betalen in [14] dagen, Slice It en automatische incasso zijn alleen beschikbaar in het geval van een positieve kredietbeoordeling. Hiervoor sturen wij tijdens het bestelproces en de afhandeling van uw aankoop uw gegevens voor een adres- en kredietcontrole door naar Klarna. We kunnen u alleen de beschikbare betaalmethoden aanbieden op basis van het resultaat van de kredietcontrole.

    Algemene informatie over Klarna en de gebruikersvoorwaarden per land is te vinden op klarna.com. Uw persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en in overeenstemming met de informatie in klarnas privacyverklaring.

  • 5. Herroepingsrecht en open aankoop voor 30 dagen

    Bij de aankoop van goederen bij Hambedo AB komen klanten in aanmerking om hun herroepingsrecht uit te oefenen (het recht om een goede of geannuleerde koopovereenkomst terug te sturen) volgens alle relevante wetgeving zoals de (2005:59) Swedish Distance Contracts Act (Distansavtalslagen) of andere toepasselijke wetten. Dit betekent dat je het recht hebt om je aankoop te annuleren door een bericht te sturen naar Hambedo AB via goedgekeurde kanalen binnen 14 dagen na de dag dat je het item hebt ontvangen (deze periode van 14 dagen is de deadline om je herroepingsrecht uit te oefenen).

    Daarnaast biedt Hambedo AB een open aankoopperiode van 30 dagen.

    Als u uw herroepingsrecht wilt uitoefenen, neem dan contact op met Hambedo AB. De eenvoudigste manier om contact op te nemen met Hambedo AB is via de pagina 'uw account' op de website van Hambedo AB. Op deze pagina u een aanvraag maken en een retournummer verkrijgen. Het doel van het retournummer is de identificatie en
    administratie voor uw terugkeer. U Hambedo AB ook op de hoogte stellen van uw voornemen om zich terug te trekken uit een aankoop door het invullen van de toepasselijke van beschikbaar bij het Zweedse Consumentenagentschap (Konsumentverket). Dit formulier moet vervolgens worden gemaild naar Hambedo AB. Het formulier is hier te vinden:
    http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html.
    Stuur dit formulier naar Hambedo AB via het adres onder het kopje "Neem contact met ons op" hieronder.

    Bij de uitoefening van uw herroepingsrecht moeten alle goederen binnen 14 dagen na de datum waarop u Hambedo AB op de hoogte bracht van uw voornemen om dit recht uit te oefenen, worden teruggestuurd naar Hambedo AB.

    Het bedrag dat u voor de goederen inclusief de oorspronkelijke verzendkosten hebt betaald, wordt terugbetaald binnen 14 dagen na het moment dat Hambedo AB de kennisgeving van uw intentie om gebruik te maken van het herroepingsrecht heeft ontvangen, afhankelijk van het feit dat Hambedo AB het opgegeven product binnen die termijn heeft ontvangen of dat er enig bewijs is geleverd dat de goederen naar behoren zijn verzonden. Terugbetaalde bedragen kunnen via een andere methode worden uitgegeven dan de oorspronkelijk gebruikte betalingsmethode.

    U heeft het recht om de goederen te onderzoeken voor zover dat nodig is om de kenmerken of functionaliteit van deze goederen te bepalen. Het kan echter zijn dat u Hambedo AB moet vergoeden voor eventuele afschrijvingen van de goederen die een dergelijk onderzoek met zich meebrengt. Een dergelijke vergoeding kan nodig zijn als het product
    gebruikt of behandeld in grotere mate dan nodig was om de eigenschappen of functionaliteit te bepalen. Deze vergoeding kan de totale verkoopprijs van het artikel bedragen.

    6. Klachten

    Volgens de Zweedse Consumer Sales Act(Konsumentköplagen)heeft u als klant het recht om een klacht in te dienen voor een periode van drie (3) jaar nadat u de goederen heeft ontvangen. Hambedo AB houdt zich aan de Zweedse Consumer Sales Act en biedt onze klanten bovendien een jaar garantie.

    Hambedo inspecteert elke zending voordat deze wordt verzonden. In het geval dat een artikel nog steeds beschadigd is of onjuist is verzonden wanneer het aankomt, zullen we ons ertoe verbinden de fout kosteloos te verhelpen.

    We zullen producten vervangen waarvan we hebben vastgesteld dat ze verkeerd zijn verzonden of beschadigd.

    In het geval van een geldige retour, betaalt Hambedo AB de kosten van de retourverzending. Als u echter meer goederen hebt besteld dan degene die u hebt geretourneerd, is Hambedo niet verantwoordelijk voor het terugbetalen van de volledige verzendkosten.

    In het geval van een geschil volgen we de aanbevelingen van de Zweedse Nationale Raad voor consumentengeschillen (Allmänna reklamationsnämnden).

    7. Persoonlijke gegevens

    Hambedo AB zal, in verband met de bestelling of het bezoek van een klant, persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met alle toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en ons privacybeleid. Klik hier voor meer informatie over ons privacybeleid/persoonlijk informatiebeleid.

    8. Garantie

    Hambedo AB verkoopt alle producten met een jaar garantie. De productgarantie is van toepassing op storingen die optreden tijdens de garantieperiode. Uw factuur/garantiecertificaat is, omwille van de eenvoud, hetzelfde document. Dit document wordt geleverd met de zending als onderdeel van uw bestelling. Bewaar dit document als
    het is vereist om uw garantie in te roepen of om een klacht in te dienen.

    9. Vertragingen bij levering

    Als er vertraging optreedt met betrekking tot de levering van een bestelling, zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte stellen. Klanten hebben het recht om aankopen te annuleren in geval van vertragingen bij de levering. Wij zullen er alles aan doen om uw bestelling te vervullen. Er kunnen echter omstandigheden zijn die het onmogelijk maken om aan de bestelling te voldoen, bijvoorbeeld wanneer onze leveranciers niet in staat zijn hun verplichtingen jegens ons na te komen. In dergelijke gevallen behouden wij ons het recht voor om ons vrij te stellen van alle compensatie aan de klant met betrekking tot vertragingen bij de levering.

    10. Excusable contractbreuken (overmacht)

    Een contractbreuk is te rechtvaardigen indien de mogelijkheid om de daarin vermelde overeenkomst of activiteiten na te komen, wordt belemmerd door een omstandigheid die buiten de macht van de waarnemend partij valt. Deze inbreuken hebben betrekking op activiteiten waarmee de partij redelijkerwijs niet in het algemeen of tijdens de periode van de overeenkomst rekening had kunnen houden; het heeft ook betrekking op omstandigheden waarvan de gevolgen redelijkerwijs niet konden worden vermeden of overwonnen. Voorbeelden hiervan zijn (maar zijn niet beperkt tot): oorlogshandelingen, natuurrampen, arbeidsstakingen, verkeersongevallen, slecht weer en vuur.

    Indien het obstakel slechts tijdelijk is, is de contractbreuk te rechtvaardigen zolang redelijk is, gezien de gevolgen van de belemmering voor het belemmeren van het vermogen van de partij om hun contractuele overeenkomsten na te komen.

    Hambedo AB is niet verantwoordelijk voor extra kosten als gevolg van vertragingen bij de levering.

    11. Adres en voorwaarden

    Hambedo AB
    Larsfridsvägen
    302 50 Halmstad
    Org nr.
    BTW: SE559048263301

    E-post: info@hambedo.com

    Premium kwaliteit Op papier en kaders
    Gratis levering Bij alle bestellingen boven €39
    Unieke kunstenaars Van over de hele wereld
    100% veilig afrekenen Veilig afrekenen met Klarna